7 Eylül 2009 Pazartesi

EVDE KIRMIZI PUL BİBER NASIL YAPILIR

EVDE KIRMIZI PUL BİBER YAPIMI (Baharat)

Evde pul biber yapmak için öncelikle aldığımız biberleri yıkamalıyız. Keskin bir bıçak yardımıyla kesme tahtasının üzerinde biberlerin sapları ayıklanarak, halka halka doğranır. Halka halka doğranan biber, küflenmeden ve daha hızlı kurur. Tercihe göre çekirdekler konur yada atılır. Benim tercihim çekirdeklerin de kuruması yönündedir, çekirdeklerde vücudumuza yararlı maddeler bulunmaktadır. Çekirdeklerin tek sakıncası blender dan geçtikten sonra pul biber renginin biraz soluk olmasıdır. Burda önemli olan görüntü değil kışın soğuk günlerinde yazlık bir sebze olan biberden yararlanmaktır. Hazırlanan biberler temiz bir çarşaf yada örtünün üzerine serilerek gölgede kurumaya bırakılır. Yeşil olan biberler kuruma sırasında aynı zamanda kızarırlar. O yüzden kırmızı pul biber yapmak için kırmızı biber almak zorunda değilsiniz. Kuruyan biberlere terletme işlemi uygulanır.Aynı oranda kuruyan biberler, blender yardımıyla pul biber ayarında ufaklanır. İçine zeytinyağ ve tuz konarak karıştırılır, zeytinyağ ve tuzun miktarı tercihe göredir, kavanozlara yerleştirilerek kullanıma hazır hale getirilir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Kışın kullanabileceğim pul biberi ben de kendim yapıyorum. Jalapeno biberi kullanıyorum. Biberi blenderdan çektikten sonra sulu şekilde tepsilere döküp biraz tuz ilavesiyle kurutuyorum. Bu işlem bir hafta kadar sürüyor. Ancak son kurutmada sabaha kadar biberin üzerinde bir beyaz tortu oluşmuş.Bizim orda buna 'porlanmış' derler Buna üzüldüm. Hepsini çöpe mi atayım yoksa o kısımları temizleyeyim mi? Bu, aflotoksin dedikleri şey mi acaba, bilemedim.

organik dünya dedi ki...

sizin yaptığınız yöntem daha çok biber salçasına benziyor. beyazlık "porlanma" olmaması için sık sık karıştırmanız gerekiyor, suyu azaldıkça beyazlıkta azalır.