20 Ekim 2016 Perşembe

NAR EKŞİSİ NASIL YAPILIR

NAR EKŞİSİ (1)

Nar reçeli ve nar ekşisi yapmaya karar vererek, araştırmaya başladım. İnternetten ve çevremden yaptığım araştırmalarda çok çeşitli tariflerle karşılaştım. Genellikle uzun süre kaynatılarak yapılan nar ekşisinin aslında çok sağlıklı olmadığını, fırında düşük ısıyla yada güneş altında buharlaştırma yöntemiyle  daha sağlıklı olduğunu söyleyen sitelerle karşılaştım. Havaların sıcak gitmesi nedeniyle güneş te buharlaştırma yöntemiyle nar ekşisi yapmaya karar verdim.

Ölçü olarak belli bir miktar vermiyorum. Şöyle ki; ne kadar nar ekşisi yapmak istiyorsunuz, önce buna karar verin, sonra da ona göre nar almanız gerekiyor. Aldığınız narın %10 u kadar nar ekşisi elde edersiniz. Yani 10 kg. narınız varsa, 1 kg. nar ekşiniz olur. Yada elinizde ne kadar nar varsa, başlayın tanelemeye ne kadar çıkarsa, bekleyin görün...

İlk iş olarak narları ortadan ikiye bölerek kesik kısmı avuç içine gelecek şekilde üzerine tahta kaşıkla vurarak, narları tanelemeye başladım.












                                             
                                                                                                         




Tanenelen narları suyunu çıkarmak için, elimle sıkmaya başladım.










Sıktığım suları süzgeçten geçirerek tepsilere döktüm.





 Güneşin altında kıvam alıncaya kadar bekletmeye başladım. Sonra...







                                                        nar taneleme vıdeosu




Hiç yorum yok: